Network Operations Center
- Analiza dostępności i wydajności komponentów pozwala nam proaktywnie reagować na zagrożenia, zanim przerodzą się w poważną awarię.
- Nasi specjaliści mogą pojawić się w Twojej lokalizacji do 4 godzin od zdarzenia, a wsparcie zdalne dostępne jest natychmiast.
Kluczowe obszary działania NOC
Monitoring infrastruktury
Monitorujemy, wykrywamy, przetwarzamy zdarzenia oraz awarie związane z sieciami klientów i infrastrukturą IT/OT. Identyfikujemy trendy i określamy działania poprawiające wydajność infrastruktury.
Wsparcie w zarządzaniu
Zapewniamy aktualizację infrastruktury i powiązanych elementów oraz wsparcie w nieprawidłowo zabezpieczonych punktów. Diagnozujemy główną przyczynę problemu czy awarii i rekomendujemy zmiany.
Wsparcie on-site
Zapewniamy szybką reakcję i wsparcie na miejscu (on-site). Sześć biur zlokalizowanych na terenie Polski pozwala nam na dotarcie do klientów w ciągu
4 godzin.
Jak działa NOC?
1/6
Zbieranie oraz analiza danych z kluczowych elementów infrastruktury
Obszar monitoringu i analizy:
- infrastruktura DC (w tym parametry środowiskowe)
- infrastruktura OT
- infrastruktura sieciowa
- aplikacje biznesowe (IoT/IIoT)
- środowisko VoIP
- środowisko wirtualne i chmurowe
- systemy i bazy danych
2/6
Kluczowe usługi
Zakres monitoringu i analizy:
- monitoring wydajności infrastruktury IT/OT
- reakcja na zdarzenia on-site (break and fix)
- back-up danych
- zarządzanie zmianami w infrastrukturze
- doradztwo w zakresie optymalizacji sieci
- pozostałe usługi (np. pełna administracja infrastrukturą)
3/6
Trzy linie wsparcia
Nasi specjaliści podzieleni są na trzy linie, aby zapewnić ciągłe wsparcie i natychmiastową odpowiedź na incydent lub awarię:
- L1 – pracuje w trybie 24-godzinnym i odpowiada za stały monitoring infrastruktury. L1 rejestruje incydent w systemie zgłoszeniowym oraz wstępnie diagnozuje problem.
- L2 – zespół inżynierów posiadających najwyższe kompetencje potwierdzone certyfikatami. L2 odpowiedzialna jest za weryfikację problemu i końcową naprawę usterki.
- L3 – zespół doświadczonych architektów i konsultantów. L3 doradza w sprawach rozbudowy architektury, sugeruje optymalizacje, prowadzi wdrożenia.
4/6
Eksperci
Kompetencje:
- Czołowi eksperci na rynku monitorują, analizują i reagują na problemy w infrastrukturze.
- Tworzymy zespół +115 inżynierów i architektów, co umożliwia natychmiastową reakcję w przypadku wyzwań w dowolnym obszarze infrastrukturalnym.
5/6
Błyskawiczna reakcja
Czas reakcji:
- Natychmiastowa reakcja zdalna na zdarzenie zarejestrowane w systemie.
- Wsparcie na miejscu (on-site) do 4h od wystąpienia zdarzenia.
- Bezpośredni dostęp do doświadczonych inżynierów, którzy rozwiązują nawet najbardziej złożone problemy.
6/6
Technologie
Nasze rozwiązanie:
- Platforma Trecom NOC została oparta o rozwiązania open-source oraz wspierające narzędzia umożliwiające kompleksowy monitoring infrastruktury.
Dlaczego Trecom NOC?
Wysokie zadowolenie klientów
4,98/5 średnia ocen klientów z 8 miesięcy.
Dotrzymujemy zobowiązań
99,34% zgłoszeń rozwiązujemy w ramach ustalonego SLA.
Sprawdzone procedury
Obsługujemy ok. 400 incydentów miesięcznie.
Optymalizacja kosztów
Trecom NOC to oszczędność do 80% w porównaniu do budowania i utrzymania wewnętrznego zespołu NOC.
Wysoka jakość wsparcia
Posiadamy certyfikaty branżowe, między innymi: CCNA, CCNP, HCIA WLAN czy AZ-104.
Praktyczne usługi komplementarne
Doradzamy w wyborze, realizujemy zakup sprzętu oraz wdrażamy rozwiązania.
Podnosimy wydajność infrastruktury i ograniczamy wydatki na IT
Monitoring infrastruktury oraz reakcja na zdarzenia
Administracja systemami, sieciami oraz aktualizacjami

Korzyści ze współpracy z Trecom
Ekspertyza Trecom
Eksperci SOC i NOC mają dostęp do ponad 70 partnerów technologicznych oraz +115 inżynierów i architektów Trecom umożliwiając natychmiastowe konsultacje oraz ciągłą wymianę wiedzy.
Posiadamy unikalne na polskim rynku kompetencje wspierające (SOC, TrecomSEC).
Unikalne rozwiązanie
Posiadamy jedną z najbardziej kompleksowych ofert usług zarządzanych na rynku opartą na rozwiązaniach stworzonych pod potrzeby klientów w Polsce.
Oferujemy szerokie kompetencje w zarządzaniu incydentami, jak i usługi wspierające w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Integracja z Trecom SOC
Zintegrowane usługi SOC i NOC pokrywają kluczowe obszary zarządzania bezpieczeństwem i infrastrukturą.
Nasz zespół zbiera, analizuje, reaguje i eliminuje zagrożenia oraz zapewnia kompletny monitoring organizacji wraz z rekomendacjami potencjalnych zmian.
Skontaktuj się z nami
Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?
Chcesz umówić się na konsultacje?
Masz dodatkowe pytania?
Pozostałe rozwiązania

SOC

Technologie z zakresu cyberbezpieczeństwa
Najnowsze publikacje
O programach security awareness – czy sama technologia wystarczy?

Tomasz Matuła
05.05.2025
Analiza ryzyka, czyli Twój kompas w procesie osiągnięcia zgodności z NIS 2

Aleksander Bronowski
21.11.2024