CLCOR 1.3

Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies

Wdrażanie i zarządzanie rozwiązaniami Cisco Collaboration

Szkolenie Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) dostarcza niezbędnej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania, konfigurowania i rozwiązywania problemów związanych z kluczowymi technologiami Collaboration.

Terminy szkolenia

Aktualnie nie mamy dostępnych terminów dla tego szkolenia. Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

Formularz kontaktowy

Szczegóły szkolenia

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 5 dni

Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE

Cena: 7900 PLN netto

Do certyfikacji: CCNP Collaboration, CCIE Collaboration

Podczas szkolenia poznasz architekturę rozwiązań Cisco Collaboration, zasady działania protokołów sygnalizacyjnych, konfigurację planów numeracyjnych, mechanizmy kontroli dostępu do połączeń oraz implementację usług głosowych, wideo i danych w środowiskach hybrydowych i chmurowych.

Szkolenie przygotowuje do egzaminu 350-801 CLCOR, który należy do egzaminów wymaganych do uzyskania certyfikatów CCNP Collaboration oraz CCIE Collaboration.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Dzięki temu szkoleniu:

  • Nauczysz się integrować oraz diagnozować problemy związane z Cisco Unified Communications Manager (CUCM) i usługami katalogowymi LDAP w zakresie synchronizacji i uwierzytelniania użytkowników.
  • Wdrożysz i skonfigurujesz funkcje zarządzania użytkownikami oraz urządzeniami w środowisku CUCM.
  • Skonfigurujesz oraz przeprowadzisz diagnostykę problemów dotyczących terminali współpracy, takich jak telefony IP i wideoterminale.
  • Zdobędziesz 64 punkty Continuing Education (CE), które możesz wykorzystać do odnowienia dowolnego ważnego certyfikatu Cisco.

Dla kogo?

Szkolenie jest skierowane do specjalistów które chcą rozwijać swoje kompetencje w obszarze Cisco Collaboration, w tym:

  • administratorów sieciowych
  • inżynierów sieciowych
  • inżynierów systemowych

Cele szkolenia

Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafić:

  • Przedstawić architekturę rozwiązań Cisco Collaboration oraz ich zastosowanie w środowiskach on-premise, hybrydowych i chmurowych.
  • Porównać protokoły sygnalizacji VoIP: SIP, H.323, MGCP i SCCP.
  • Zintegrować CUCM z LDAP w celu synchronizacji i uwierzytelniania użytkowników oraz diagnozować potencjalne problemy integracyjne.
  • Wdrożyć i skonfigurować funkcje zarządzania użytkownikami oraz urządzeniami w CUCM.
  • Wyjaśnić działanie kodeków audio oraz ich rolę w konwersji sygnału analogowego na strumień cyfrowy.
  • Opisać plan numeracyjny oraz wyjaśnić zasady routingu połączeń w Cisco Unified Communications Manager.
  • Przedstawić koncepcję usług komunikacji w chmurze z wykorzystaniem lokalnej bramy SIP w rozwiązaniu chmurowym Cisco Webex.
  • Skonfigurować uprawnienia do wykonywania połączeń w Cisco Unified Communications Manager.
  • Wdrożyć mechanizmy zabezpieczeń przed nadużyciami telefonicznymi (Toll Fraud Prevention).
  • Wdrożyć globalizację planu numeracyjnego w klastrze CUCM.
  • Zarządzać zasobami multimedialnymi oraz diagnozować problemy z mediami w środowisku CUCM.
  • Wdrożyć i rozwiązywać problemy z planem numeracyjnym w Webex Calling w środowisku hybrydowym.
  • Wdrożyć aplikację Webex w infrastrukturze CUCM oraz przeprowadzić migrację z aplikacji Cisco Jabber do Webex.
  • Skonfigurować oraz rozwiązywać problemy związane z integracją Cisco Unity Connection.
  • Skonfigurować i zarządzać obsługą połączeń w Cisco Unity Connection za pomocą Call Handlers.
  • Opisać funkcjonalność usługi Mobile Remote Access (MRA) umożliwiającej bezpieczny dostęp do infrastruktury CUCM z sieci zewnętrznych.
  • Analizować wzorce ruchu sieciowego i diagnozować problemy z jakością usług w sieciach konwergentnych obsługujących transmisję głosu, wideo i danych.
  • Zdefiniować koncepcję QoS oraz jej modele.
  • Wdrożyć mechanizmy klasyfikacji i znakowania ruchu sieciowego w celu zapewnienia odpowiedniej jakości usług.
  • Skonfigurować opcje klasyfikacji i znakowania ruchu na przełącznikach Cisco serii Catalyst.

Wymagania wstępne

Przed przystąpieniem do szkolenia warto posiadać:

  • Znajomość podstawowych pojęć i zasad działania sieci komputerowych, w tym sieci LAN, WAN, routingu i switchingu.
  • Podstawową wiedzę o interfejsach cyfrowych, sieciach PSTN oraz technologii Voice over IP (VoIP).
  • Znajomość podstaw działania sieci konwergentnych oraz wdrożeń Cisco Unified Communications Manager.

Program szkolenia

Moduły teoretyczne:

  1. Architektura rozwiązań Cisco Collaboration
  2. Sygnalizacja połączeń w sieciach IP
  3. Integracja CUCM z usługami katalogowymi LDAP
  4. Funkcje i mechanizmy wdrażania urządzeń w CUCM
  5. Przegląd kodeków i ich zastosowania
  6. Plan numeracyjny i adresowanie urządzeń końcowych
  7. Integracja z usługą Webex Calling przez lokalną bramę
  8. Konfiguracja uprawnień dla połączeń w systemie CUCM
  9. Wdrażanie mechanizmów zapobiegania oszustwom telefonicznym (Toll Fraud Prevention)
  10. Globalizacja numeracji w klastrze CUCM (E.164)
  11. Zarządzanie zasobami multimedialnymi w systemie CUCM
  12. Funkcje planu numeracyjnego dla Webex Calling w środowisku hybrydowym
  13. Integracja aplikacji Webex App z CUCM oraz migracja z Cisco Jabber
  14. Integracja systemu Cisco Unity Connection z CUCM
  15. Konfiguracja i zarządzanie Call Handlers w Unity Connection
  16. Architektura usług Collaboration Edge
  17. Identyfikacja i rozwiązywanie problemów z jakością usług w sieciach konwergentnych
  18. Modele działania QoS
  19. Wdrażanie klasyfikacji i oznaczania ruchu sieciowego
  20. Implementacja mechanizmów QoS na przełącznikach Cisco Catalyst

Ćwiczenia praktyczne:

  1. Praca z certyfikatami bezpieczeństwa w infrastrukturze Cisco Collaboration
  2. Konfiguracja protokołów sieciowych na potrzeby komunikacji IP
  3. Konfiguracja i diagnostyka urządzeń końcowych
  4. Analizowanie i rozwiązywanie problemów z połączeniami głosowymi
  5. Integracja CUCM z usługami katalogowymi LDAP
  6. Wdrażanie telefonów IP za pomocą rejestracji automatycznej i ręcznej
  7. Konfiguracja funkcji samoobsługowego wdrażania urządzeń (Self-Provisioning)
  8. Przygotowanie konfiguracji masowego wdrażania urządzeń (Batch Provisioning)
  9. Konfiguracja regionów i lokalizacji w systemie CUCM
  10. Wdrażanie planu numeracyjnego oraz mechanizmów routingu połączeń
  11. Konfiguracja uprawnień dla połączeń telefonicznych (Calling Privileges)
  12. Wdrożenie mechanizmów zapobiegania oszustwom telefonicznym (Toll Fraud Prevention)
  13. Implementacja globalizacji numeracji w klastrze CUCM
  14. Integracja systemu Cisco Unity Connection z CUCM
  15. Zarządzanie użytkownikami w Unity Connection
  16. Wdrażanie mechanizmów QoS na przełącznikach Cisco Catalyst

Szkolenie CLCOR to doskonała okazja, aby zdobyć zaawansowaną wiedzę z zakresu Cisco Collaboration i przygotować się do roli specjalisty odpowiedzialnego za wdrażanie i utrzymanie systemów komunikacji w nowoczesnych środowiskach sieciowych.

Zapytaj o szkolenia






    Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

    Skontaktuj się z nami

    Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne? Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?

    Chcesz umówić się na konsultacje? Chcesz umówić się na konsultacje?

    Masz dodatkowe pytania? Masz dodatkowe pytania?






      Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

      Grupa Trecom

      „Trecom Spółka Akcyjna” Sp. k.

      ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

      info@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Wrocław Sp. z o.o.

      ul. Wyścigowa 58, 53-012 Wrocław

      wroclaw@trecom.pl +48 71 715 14 70

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Łódź Sp. z o.o.

      ul. Urzędnicza 36, 91-312 Łódź

      lodz@trecom.pl +48 22 483 49 39

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Enterprise Solutions Sp. z o.o.

      ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

      biuro.enterprise@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      „Trecom Kraków Spółka Akcyjna” Sp. k.

      ul. Zakliki z Mydlnik 16, 30-198 Kraków

      krakow@trecom.pl +48 12 390 71 40

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Nord Sp. z o.o.

      ul. Olimpijska 2, 81-538 Gdynia

      gdansk@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Poznań Sp. z o.o.

      ul. Krzemowa 1, Złotniki, 62-002 Suchy Las k. Poznania

      poznan@trecom.pl +48 61 639 61 55

      Sprawdź jak dojechać

      Intertrading Systems Technology Sp. z o.o.

      Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa

      ist@ist.pl +48 22 50 245 50

      Sprawdź jak dojechać