SESA 3.2

Zabezpieczanie poczty e-mail za pomocą Cisco Email Security Appliance

Szkolenie Securing Email with Cisco Email Security Appliance (SESA) dostarcza niezbędnej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania i zarządzania Cisco Email Security Appliance (ESA).

Terminy szkolenia

Termin:

od 07.04.2025 do 10.04.2025

Cena: 5900 PLN netto

Lokalizacja:

Zdalne

Rejestracja on-line Formularz kontaktowy

Szczegóły szkolenia

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 4 dni

Instruktor: Marcin Gorol

Cena: 5900 PLN netto

Do certyfikacji: CCNP Service Provider

Podczas szkolenia nauczysz się skutecznie chronić systemy poczty e-mail przed phishingiem, oszustwami typu Business Email Compromise (BEC) oraz oprogramowaniem ransomware. Poznasz również techniki upraszczające zarządzanie politykami bezpieczeństwa poczty e-mail.

Dowiesz się, jak skonfigurować i zarządzać funkcjami takimi jak zaawansowana ochrona przed złośliwym oprogramowaniem, filtrowanie spamu, ochrona antywirusowa, wykrywanie tzw. „masowego zagrożenia” (outbreak filtering), szyfrowanie wiadomości oraz mechanizmy zapobiegania utracie danych (DLP).

Szkolenie przygotowuje do egzaminu 300-720 SESA, którego spełnia wymagania egzaminu specjalizacyjnego na ścieżce CCNP Security.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Dzięki temu szkoleniu:

  • Nauczysz się wdrażać rozwiązania wysokiej dostępności w zakresie ochrony poczty e-mail przed dynamicznymi i szybko zmieniającymi się zagrożeniami, które mogą wpływać na Twoją organizację.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności zawodowe związane z bezpieczeństwem sieci korporacyjnych.
  • Zdobędziesz 24 punkty Continuing Education (CE), które możesz wykorzystać do odnowienia dowolnego ważnego certyfikatu Cisco.

Dla kogo?

Szkolenie jest skierowane do specjalistów zajmujących się bezpieczeństwem systemów poczty e-mail oraz zarządzaniem politykami bezpieczeństwa, w tym:

  • inżynierów ds. bezpieczeństwa sieci
  • administratorów bezpieczeństwa IT
  • architektów bezpieczeństwa sieciowego
  • inżynierów operacyjnych
  • inżynierów i administratorów sieci
  • techników ds. sieci i bezpieczeństwa
  • managerów sieciowych
  • architektów systemów IT
  • integratorów i partnerów Cisco

Cele szkolenia

Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafić:

  • Opisać architekturę i zarządzać urządzeniem Cisco Email Security Appliance.
  • Konfigurować i kontrolować domeny nadawców oraz odbiorców.
  • Zarządzać ochroną antyspamową przy użyciu Talos SenderBase oraz wbudowanych mechanizmów antyspamowych.
  • Implementować zabezpieczenia antywirusowe i konfigurować filtry (Outbreak Filters).
  • Tworzyć i stosować polityki pocztowe w systemie Cisco ESA.
  • Wdrożyć filtry zawartości w celu analizy i kontroli przesyłanych treści.
  • Konfigurować filtry wiadomości w celu zarządzania przepływem poczty.
  • Implementować mechanizmy zapobiegania utracie danych (DLP – Data Loss Prevention).
  • Realizować zapytania katalogowe z wykorzystaniem protokołu LDAP (Lightweight Directory Access Protocol).
  • Konfigurować uwierzytelnianie sesji pocztowych dla protokołu SMTP (Simple Mail Transfer Protocol).
  • Implementować mechanizmy uwierzytelniania wiadomości e-mail, w tym DKIM, SPF i DMARC.
  • Wdrożyć szyfrowanie wiadomości e-mail w celu zapewnienia poufności transmisji.
  • Konfigurować kwarantanny systemowe w Cisco ESA.
  • Zarządzać urządzeniami w trybie centralnym poprzez konfigurację klastrów w Cisco ESA.
  • Testować wdrożone konfiguracje i diagnozować problemy związane z funkcjonowaniem Cisco Email Security Appliance.

Wymagania wstępne

Przed przystąpieniem do szkolenia warto posiadać:

  • Znajomość protokołów sieciowych TCP/IP, w tym DNS, SSH, FTP, SNMP, HTTP i HTTPS.
  • Doświadczenie w konfigurowaniu i zarządzaniu siecią.
  • Znajomość zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa potwierdzona certyfikatem branżowym, takim jak CompTIA Security+, (ISC)² CISSP, EC-Council CEH lub GIAC.
  • Znajomość systemów Windows na poziomie Microsoft MCSA/MCSE lub CompTIA A+/Network+/Server+.

Program szkolenia

Moduły teoretyczne:

  1. Omówienie rozwiązania Cisco Email Security Appliance (ESA)
  2. Zarządzanie kontrolą domen nadawców i odbiorców
  3. Ochrona przed spamem z użyciem Talos SenderBase i mechanizmów antyspamowych
  4. Zastosowanie ochrony antywirusowej i filtrowania (outbreak filters)
  5. Konfiguracja polityk poczty e-mail (Mail Policies)
  6. Implementacja filtrów treści (Content Filters)
  7. Implementacja filtrów wiadomości (Message Filters)
  8. Wdrażanie mechanizmów zapobiegania utracie danych (DLP)
  9. Wykorzystanie zapytań LDAP
  10. Uwierzytelnianie sesji SMTP (SMTP Session Authentication)
  11. Uwierzytelnianie wiadomości e-mail (Email Authentication)
  12. Szyfrowanie wiadomości e-mail (Email Encryption)
  13. Zarządzanie rozwiązaniem Cisco ESA
  14. Konfiguracja kwarantanny systemowej
  15. Centralizacja zarządzania urządzeniami w klastrach
  16. Testowanie i diagnostyka problemów

Ćwiczenia praktyczne:

  1. Weryfikacja i testowanie konfiguracji rozwiązania Cisco ESA
  2. Identyfikacja złośliwego oprogramowania w załącznikach (np. makrowirusy)
  3. Ochrona przed niebezpiecznymi adresami URL ukrytymi pod skróconymi linkami
  4. Ochrona przed złośliwymi adresami URL zawartymi w załącznikach
  5. Obsługa wiadomości, które nie mogą zostać przeskanowane
  6. Wykorzystanie chmury AMP do wstępnej klasyfikacji wiadomości
  7. Integracja urządzenia Cisco ESA z konsolą AMP
  8. Zapobieganie zagrożeniom przy użyciu ochrony antywirusowej
  9. Zastosowanie filtrów (outbreak filters)
  10. Konfiguracja mechanizmów skanowania załączników
  11. Wdrażanie polityki zapobiegania utracie danych (DLP) dla wiadomości wychodzących
  12. Integracja urządzenia Cisco ESA z usługą katalogową LDAP i konfiguracja zapytań LDAP Accept Query
  13. Konfiguracja mechanizmu DKIM (DomainKeys Identified Mail)
  14. Implementacja polityki ochrony nadawcy za pomocą Sender Policy Framework (SPF)
  15. Wykrywanie sfałszowanych wiadomości e-mail (Forged Email Detection)
  16. Wykonywanie podstawowych operacji administracyjnych
  17. Integracja Cisco Secure Email and Web Manager w celu monitorowania i raportowania

Szkolenie SESA to doskonała okazja do zdobycia praktycznych umiejętności w zakresie zabezpieczania systemu poczty e-mail przed nowoczesnymi zagrożeniami i zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji w firmie.

Realizacja szkoleń

Rejestracja

  1. Wstępnego zgłoszenia na szkolenie można dokonać wypełniając formularz zgłoszenia na szkolenie on-line, drogą mailową lub telefonicznie. Po wypełnieniu i wysłaniu formularza on-line, na adres mailowy uczestnika przychodzi formularz gotowy do wydrukowania. Wstępne zgłoszenie ważne jest 10 dni roboczych.
  2. Formularz należy podpisać przez osobę upoważnioną do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu podmiotu zgłaszającego oraz odesłać skan drogą mailową na adres: szkolenia@trecom.pl. Rejestracja na szkolenie prowadzona jest tylko na podstawie wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszenia.
  3. Po otrzymaniu formularza, Trecom wysyła do uczestnika informację o rezerwacji miejsca, lub w przypadku braku wolnych miejsc, o wpisaniu na listę rezerwową wraz z propozycjami alternatywnych terminów.
  4. Zgłoszenie na szkolenia można przesyłać do 15 dni przed planowaną datą rozpoczęcia szkolenia. Po upływie tego terminu zgłoszenia można dokonać jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Płatność

  1. Wszystkie ceny podane na stronie internetowej lub drogą mailową są kwotami netto.
  2. Płatności za szkolenie odbywać się będą na podstawie faktur VAT wystawianych po zakończeniu szkolenia.
  3. Trecom zastrzega sobie prawo żądania 100% przedpłaty za szkolenie. Przedpłata dokonywana będzie na podstawie faktury pro forma. Uregulowanie przedpłaty jest warunkiem uczestnictwa w szkoleniu.
  4. Cena szkolenia obejmuje: materiały szkoleniowe, jeden ciepły posiłek, poczęstunek w przerwach szkoleniowych (kawa, herbata, ciastka), certyfikat ukończenia kursu. W cenę kursu nie jest wliczony koszt egzaminu.
  5. Wszelkie koszty związane z dojazdem oraz zakwaterowaniem ponoszą uczestnicy zajęć.

Zmiana terminu szkolenia i odwołanie szkolenia

  1. Trecom może odwołać zajęcia lub odmówić ich przeprowadzenia, w szczególności, gdy jest to uzasadnione trudnościami organizacyjnymi, technicznymi lub brakiem wystarczającej liczby chętnych. O fakcie oraz przyczynach odwołania zajęć Trecom poinformuje uczestników w najkrótszym możliwym czasie, nie później nie 5 dni przez planowanym rozpoczęciem szkolenia.
  2. W przypadku odwołania zajęć przez Trecom uczestnikom zwracane są jedynie kwoty wpłacone przez nich na poczet udziału w odwoływanych  zajęciach.

Rezygnacja ze szkolenia

  1. Uczestnik może zrezygnować z udziału w szkoleniu bez żadnych konsekwencji nie później niż do 21 dni przed planowanym jego rozpoczęciem. Rezygnację ze szkolenia należy przesłać droga mailową na adres: szkolenia@trecom.pl.
  2. Rezygnacja z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 21 dni przed jego rozpoczęciem skutkuje obciążeniem w kwocie równoważnej 50% odpłatności za szkolenie.
  3. Rezygnacja z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed jego rozpoczęciem skutkuje obciążeniem równoważnym pełnej odpłatności za szkolenie.

Skontaktuj się z nami

Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne? Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?

Chcesz umówić się na konsultacje? Chcesz umówić się na konsultacje?

Masz dodatkowe pytania? Masz dodatkowe pytania?






    Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

    Grupa Trecom

    „Trecom Spółka Akcyjna” Sp. k.

    ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

    info@trecom.pl +48 22 488 72 00

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Wrocław Sp. z o.o.

    ul. Wyścigowa 58, 53-012 Wrocław

    wroclaw@trecom.pl +48 71 715 14 70

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Łódź Sp. z o.o.

    ul. Urzędnicza 36, 91-312 Łódź

    lodz@trecom.pl +48 22 483 49 39

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Enterprise Solutions Sp. z o.o.

    ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

    biuro.enterprise@trecom.pl +48 22 488 72 00

    Sprawdź jak dojechać

    „Trecom Kraków Spółka Akcyjna” Sp. k.

    ul. Zakliki z Mydlnik 16, 30-198 Kraków

    krakow@trecom.pl +48 12 390 71 40

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Nord Sp. z o.o.

    ul. Olimpijska 2, 81-538 Gdynia

    gdansk@trecom.pl +48 22 488 72 00

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Poznań Sp. z o.o.

    ul. Krzemowa 1, Złotniki, 62-002 Suchy Las k. Poznania

    poznan@trecom.pl +48 61 639 61 55

    Sprawdź jak dojechać

    Intertrading Systems Technology Sp. z o.o.

    Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa

    ist@ist.pl +48 22 50 245 50

    Sprawdź jak dojechać