CLFNDU 1.2

Understanding Cisco Collaboration Foundations

Podstawy administracji i konfiguracji Cisco Unified Communications

Szkolenie Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) dostarcza niezbędnej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie administracji i obsługi instalacji single site Cisco Unified Communications Manager (CUCM) z bramą opartą na protokole SIP (Session Initiation Protocol).

Terminy szkolenia

Termin:

od 15.12.2025 do 19.12.2025

Cena: 7900 PLN netto

Lokalizacja:

Zdalne

Rejestracja on-line Formularz kontaktowy

Szczegóły szkolenia

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 5 dni

Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE

Do certyfikacji: CCNP Collaboration

Podczas szkolenia nauczysz się konfigurować parametry początkowe, zarządzać telefonami i urządzeniami wideo, użytkownikami oraz zasobami multimedialnymi. Poznasz także narzędzia utrzymaniowe i diagnostyczne systemów Cisco Unified Communications.

Dodatkowo dowiesz się, jak działa plan numeracyjny w technologii SIP oraz jak skonfigurować połączenie z publiczną siecią telefoniczną PSTN (Public Switched Telephone Network).

Szkolenie obejmuje również wdrażanie funkcji takich jak class-of-service (CoS), zarządzanie kontami użytkowników w Cisco Unity Connection oraz integrację z aplikacją Cisco Jabber.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Dzięki temu szkoleniu:

  • Nauczysz się administrować systemem Cisco Unified Communications Manager (CUCM) w środowisku single site, i wykonywać codzienne zadania, takie jak dodawanie, przenoszenie, modyfikowanie i usuwanie telefonów, wideoterminali oraz użytkowników.
  • Skonfigurujesz urządzenia Cisco Jabber i wdrożysz popularne funkcje urządzeń końcowych, takie jak zawieszanie połączeń, linie współdzielone, grupy przechwytywania połączeń oraz szablony przycisków telefonicznych.
  • Poznasz protokół SIP, proces zestawiania połączeń oraz mechanizmy wyboru kodeków multimedialnych.
  • Zdobędziesz wiedzę na temat funkcji i podstawowej konfiguracji bramy SIP w celu zapewnienia dostępu do sieci PSTN.
  • Nauczysz się konfigurować elementy planu numeracyjnego oraz wdrażać mechanizmy kontroli dostępu do usług za pomocą Class of Service (CoS).
  • Opanujesz bazowe zarządzanie systemem Cisco Unity Connection, w tym codzienne zadania związane z obsługąskrzynek głosowych i użytkownikó
  • Będziesz zarządzać zadaniami konserwacyjnymi i wykorzystywać narzędzia diagnostyczne, takie jak Cisco Unified Communications Manager oraz Cisco Real-Time Monitoring Tool (RTMT).
  • Zdobędziesz 30 punktów Continuing Education (CE), które możesz wykorzystać do odnowienia dowolnego ważnego certyfikatu Cisco.

Dla kogo?

Szkolenie jest skierowane do specjalistów, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie administracji oraz konfiguracji rozwiązań Cisco Collaboration, w tym:

  • administratorów sieciowych
  • inżynierów sieciowych
  • inżynierów systemowych

Cele szkolenia

Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafić:

  • Zdefiniować, czym jest Cisco Collaboration, oraz opisać rolę kluczowych urządzeń w środowiskach lokalnych, hybrydowych i chmurowych.
  • Skonfigurować wymagane parametry systemu Cisco Unified Communications Manager (CUCM), w tym aktywację usług, parametry globalne, grupy serwerów CUCM, ustawienia stref czasowych oraz pule urządzeń.
  • Wdrożyć i rozwiązywać problemy z rejestracją telefonów IP w systemie CUCM, zarówno ręcznie, jak i automatycznie.
  • Omówić proces zestawiania i rozłączania połączeń SIP, w tym negocjację kodeków za pomocą protokołu Session Description Protocol (SDP) oraz konfigurację kanałów multimedialnych.
  • Zarządzać kontami użytkowników w Cisco Unified CM – zarówno lokalnie, jak i przy użyciu usług katalogowych LDAP – w tym konfigurować role, grupy, profile usług UC oraz polityki uwierzytelniania.
  • Skonfigurować elementy planu numeracyjnego w środowisku single site Cisco Unified CM, w tym elementy konfiguracji dla połączeń telefonicznych, wzorce numerów, wzorce translacji, transformacje, trunki SIP oraz wzorce dla połączeń SIP.
  • Wdrożyć mechanizmy kontroli dostępu do usług (Class of Control – CoC) w Cisco Unified CM, aby zarządzać dostępem urządzeń i linii do wybranych funkcji.
  • Skonfigurować system Cisco Unified CM dla aplikacji Cisco Jabber i wdrożyć popularne funkcje urządzeń końcowych, takie jak zawieszanie połączeń, klawisze programowe (softkeys), linie współdzielone i grupy przechwytywania połączeń.
  • Wdrożyć prosty plan numeracyjny SIP na bramie Cisco Integrated Services Router (ISR) w celu zapewnienia dostępu do sieci PSTN.
  • Zarządzać dostępem do zasobów multimedialnych w Cisco Unified CM i na bramach Cisco ISR.
  • Wykorzystywać narzędzia do raportowania i konserwacji w Cisco Unified CM, w tym Unified Reports, Cisco Real-Time Monitoring Tool (RTMT), Disaster Recovery System (DRS) oraz Call Detail Records (CDR).
  • Omówić dodatkowe wymagania związane z wdrażaniem wideoterminali w systemie Cisco Unified CM.
  • Opisać integrację Cisco Unity Connection z Cisco Unified CM oraz skonfigurować domyślny mechanizm obsługi połączeń (Call Handler).

Wymagania wstępne

Przed przystąpieniem do szkolenia warto posiadać:

  • Podstawową umiejętność obsługi przeglądarek internetowych oraz komputera.
  • Znajomość podstawowych poleceń systemu Cisco IOS.

Plan szkolenia

Moduły teoretyczne:

  1. Podstawy technologii Cisco Collaboration oraz jej korzyści biznesowe
  2. Konfiguracja parametrów początkowych w Cisco Unified Communications Manager (CUCM)
  3. Zarządzanie urządzeniami końcowymi i procesem ich rejestracji
  4. Przegląd kodeków dźwiękowych i sygnalizacji połączeń
  5. Zarządzanie użytkownikami w systemie CUCM
  6. Podstawy planu numeracyjnego
  7. Konfiguracja mechanizmów Class of Service (CoS)
  8. Wdrażanie urządzeń końcowych i konfigurowanie funkcji telefonicznych
  9. Rola routerów Cisco ISR jako bram głosowych
  10. Zarządzanie zasobami multimedialnymi w systemie CUCM
  11. Monitorowanie i utrzymanie systemów komunikacyjnych Cisco
  12. Dodatkowe wymagania dla urządzeń wideo
  13. Integracja systemu Cisco Unity Connection z CUCM

Ćwiczenia praktyczne:

  1. Konfiguracja parametrów początkowych w Cisco Unified Communications Manager (CUCM)
  2. Konfiguracja podstawowych ustawień systemu CUCM
  3. Wdrożenie telefonu IP za pomocą rejestracji automatycznej i ręcznej
  4. Zarządzanie urządzeniami końcowymi w systemie CUCM
  5. Tworzenie konta lokalnego użytkownika i konfiguracja integracji z usługą LDAP
  6. Dodawanie użytkowników w systemie CUCM
  7. Tworzenie podstawowego planu numeracyjnego SIP
  8. Konfiguracja partycji i przestrzeni wyszukiwania połączeń (Call Search Spaces)
  9. Implementacja funkcji Private Line Automatic Ringdown (PLAR)
  10. Wdrożenie aplikacji Cisco Jabber dla systemu Windows
  11. Konfiguracja i testowanie popularnych funkcji urządzeń końcowych (call park, linie współdzielone, grupy przechwytywania)
  12. Wdrożenie mobilności wewnętrznej za pomocą funkcji Single-Site Extension Mobility
  13. Konfiguracja połączeń VoIP poprzez pary połączeń SIP
  14. Konfiguracja połączeń z siecią PSTN z wykorzystaniem łączy ISDN oraz POTS
  15. Zarządzanie dostępem do zasobów multimedialnych
  16. Wykorzystanie narzędzi raportowania i monitorowania CUCM
  17. Testowanie i rozwiązywanie problemów z urządzeniami końcowymi
  18. Integracja systemu Cisco Unity Connection z CUCM
  19. Zarządzanie użytkownikami i skrzynkami głosowymi w Unity Connection

Szkolenie CLFNDU to dobry wybór dla osób, które chcą rozpocząć pracę z systemami Cisco Unified Communicationsi zdobyć solidne podstawy w obszarze technologii Cisco Collaboration.

Zapytaj o szkolenia






    Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

    Skontaktuj się z nami

    Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne? Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?

    Chcesz umówić się na konsultacje? Chcesz umówić się na konsultacje?

    Masz dodatkowe pytania? Masz dodatkowe pytania?






      Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

      Grupa Trecom

      „Trecom Spółka Akcyjna” Sp. k.

      ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

      info@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Wrocław Sp. z o.o.

      ul. Wyścigowa 58, 53-012 Wrocław

      wroclaw@trecom.pl +48 71 715 14 70

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Łódź Sp. z o.o.

      ul. Urzędnicza 36, 91-312 Łódź

      lodz@trecom.pl +48 22 483 49 39

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Enterprise Solutions Sp. z o.o.

      ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

      biuro.enterprise@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      „Trecom Kraków Spółka Akcyjna” Sp. k.

      ul. Zakliki z Mydlnik 16, 30-198 Kraków

      krakow@trecom.pl +48 12 390 71 40

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Nord Sp. z o.o.

      ul. Olimpijska 2, 81-538 Gdynia

      gdansk@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Poznań Sp. z o.o.

      ul. Krzemowa 1, Złotniki, 62-002 Suchy Las k. Poznania

      poznan@trecom.pl +48 61 639 61 55

      Sprawdź jak dojechać

      Intertrading Systems Technology Sp. z o.o.

      Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa

      ist@ist.pl +48 22 50 245 50

      Sprawdź jak dojechać