Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

W skrócie:

  • Atman to największy w Polsce operator data center i dostawca usług chmurowych dla klientów biznesowych.
  • Ze względu na skalę działalności oraz rosnące wymagania w zakresie bezpieczeństwa, firma potrzebowała całodobowego monitoringu, szybkiej reakcji na incydenty i zgodności z regulacjami branżowymi.
  • Zaproponowanym rozwiązaniem było wdrożenie usługi Security Operations Center (SOC) oraz platformy SecureVisio SIEM/UEBA/SOAR w modelu SaaS.
  • Wdrożenie objęło m.in. analizę ryzyka w czasie rzeczywistym (BIA), automatyzację reakcji na incydenty (SOAR), zarządzanie podatnościami oraz integrację z bazą zasobów (CMDB).

INFRASTRUKTURA ATMAN 

  • Trzy centra danych o łącznej powierzchni 19,5 tys. m².
  • W budowie czwarte centrum danych WAW-3 o powierzchni 19 972 m² i mocy docelowej 43 MW IT (otwarcie w 2025 r.).
  • Ogólnopolska sieć światłowodowa, transmisja danych i sieć MPLS.
  • Punkt wymiany ruchu Thinx.
  • Dostawca sieci Internet dla klientów biznesowych.
  • Dostawca usług IaaS, BaaS w oparciu o własne centra danych, dedykowany hardware oraz dwie platformy chmurowe.

WYZWANIA PROJEKTU

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Wdrożenie platformy SIEM jako kompleksowego orkiestratora w zarządzaniu ryzykiem, podatnościami oraz dostarczającą funkcjonalności automatycznych reakcji na wykryte zdarzenia. 

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Znalezienie zaufanego partnera do skutecznego wykrywania i reagowania na incydenty.

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Integracja i przetwarzanie dużej ilości danych telemetrycznych z różnych systemów IT w ramach rozproszonej infrastruktury.

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA

  • Monitoring bezpieczeństwa Trecom SOC – usługa zarządzana, zapewniająca monitoring, analizę i reakcję na incydenty 24/7/365.
  • Platforma SecureVisio – wdrożona w modelu Software as a Service (SaaS), zapewniająca: 
    • Zbieranie i analizę zagrożeń w czasie rzeczywistym dzięki rozwiązaniom SIEM, UEBA i telemetrii agentowej.
    • Priorytetyzację incydentów i podatności w oparciu o wbudowaną analizę ryzyka.
    • Automatyzację reakcji na zagrożenia poprzez predefiniowane playbooki w SOAR.
    • Stworzenie bazy zasobów (CMDB) wspomagającej działania prewencyjne dzięki informacjom o zasobach IT, ich relacjach i właścicielach oraz pozostałych danych operacyjnych.
    • Analizę ryzyka poszczególnych aktywów oraz automatyczne sugestie reakcji na ryzyko.
    • Unikalne kompetencje w wizualizacji potencjalnych ścieżek ataku w ramach MITRE ATT&CK wspierane przez analizę Business Impact Analysis (BIA).

KORZYŚCI DLA ATMAN

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Wykrywanie, analiza i reagowanie na zagrożenia w trybie 24/7/365.

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Minimalizacja ryzyka przestojów i strat finansowych.

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Optymalizacja kosztów i skalowalność dzięki rozwiązaniu w modelu SaaS oraz konsolidacji analizy ryzyka, incydentów i podatności w jednej platformie.

Wdrożenie usługi SOC oraz platformy SecureVisio dla Atman

Podniesienie poziomu świadomości o zagrożeniach dzięki bazie CMDB oraz analizie ryzyka.

Biorąc pod uwagę mnogość rozwiązań typu SIEM na rynku, wydawać by się mogło, że wybór nie będzie wyzwaniem. Naszym celem jednak było znalezienie rzetelnego i sprawdzonego partnera, który wraz z systemem SIEM byłby w stanie dostarczyć nam usługę SOC realizowaną przez doświadczony zespół i dojrzałe procedury. Kompetencje Trecom pozwoliły nam w krótkim czasie znaleźć wspólny mianownik w procesach i procedurach obu spółek oraz z powodzeniem wdrożyć je w operacyjne działanie.

Krzysztof Majcherski
Dyrektor Działu XaaS w Atmanie

Chesz wiedzieć więcej?

Pobierz case study w PDF i poznaj szczegóły wdrożenia.

Pobierz

Skontaktuj się z nami

Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne? Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?

Chcesz umówić się na konsultacje? Chcesz umówić się na konsultacje?

Masz dodatkowe pytania? Masz dodatkowe pytania?






    Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

    Grupa Trecom

    „Trecom Spółka Akcyjna” Sp. k.

    ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

    info@trecom.pl +48 22 488 72 00

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Wrocław Sp. z o.o.

    ul. Wyścigowa 58, 53-012 Wrocław

    wroclaw@trecom.pl +48 71 715 14 70

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Łódź Sp. z o.o.

    ul. Urzędnicza 36, 91-312 Łódź

    lodz@trecom.pl +48 22 483 49 39

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Enterprise Solutions Sp. z o.o.

    ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

    biuro.enterprise@trecom.pl +48 22 488 72 00

    Sprawdź jak dojechać

    „Trecom Kraków Spółka Akcyjna” Sp. k.

    ul. Zakliki z Mydlnik 16, 30-198 Kraków

    krakow@trecom.pl +48 12 390 71 40

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Nord Sp. z o.o.

    ul. Olimpijska 2, 81-538 Gdynia

    gdansk@trecom.pl +48 22 488 72 00

    Sprawdź jak dojechać

    Trecom Poznań Sp. z o.o.

    ul. Krzemowa 1, Złotniki, 62-002 Suchy Las k. Poznania

    poznan@trecom.pl +48 61 639 61 55

    Sprawdź jak dojechać

    Intertrading Systems Technology Sp. z o.o.

    Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa

    ist@ist.pl +48 22 50 245 50

    Sprawdź jak dojechać