Podczas szkolenia nauczysz się wdrażać mechanizm Single Sign-On (SSO), integrować systemy wiadomości głosowych i interaktywnych systemów zapowiedzi IVR (Interactive Voice Response), a także konfigurować funkcjonalności Cisco IM and Presence oraz aplikacji Cisco Jabber.
Szkolenie przygotowuje do egzaminu 300-810 CLICA, który jest jednym z egzaminów do wyboru na drodze do certyfikacji CCNP Collaboration.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Dzięki temu szkoleniu:
- Nauczysz się wdrażać i diagnozować systemy poczty głosowej oraz interaktywne systemy IVR przy użyciu Cisco Unity Connection i Cisco Unity Express.
- Poznasz zasady działania mechanizmu SSO i nauczysz się integrować go z aplikacjami Cisco Unified Communications.
- Dowiesz się, jak dostosowywać funkcje aplikacji Cisco Jabber i Cisco IM and Presence oraz jak integrować je z aplikacjami Cisco i firm trzecich.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie archiwizacji wiadomości, zarządzania pokojami czatu oraz rozwiązywania problemów z bazami danych systemu IM and Presence.
- Opanujesz proces integracji Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM i usługą IM and Presence oraz nauczysz się konfigurować mechanizmy nagrywania i monitorowania połączeń.
- Zdobędziesz 40 punktów Continuing Education (CE), które możesz wykorzystać do odnowienia dowolnego ważnego certyfikatu Cisco.
Dla kogo?
Szkolenie jest skierowane do specjalistów zajmujących się administracją, wdrażaniem i utrzymaniem aplikacji Cisco Collaboration, w tym:
- inżynierów rozwiązań Collaboration
- administratorów rozwiązań Collaboration
Cele szkolenia
Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafić:
- Skonfigurować integrację Cisco Unity Connection z systemem Cisco Unified Communications Manager (CUCM).
- Wdrożyć, konfigurować i diagnozować Call Handlers w Cisco Unity Connection.
- Skonfigurować i rozwiązywać problemy z systemem Cisco Unity Express.
- Opisać działanie mechanizmu Single Sign-On (SSO) oraz jego integrację z aplikacjami Cisco Unified Communications.
- Przedstawić proces integracji aplikacji Cisco Jabber i Cisco Unified Communications Manager IM and Presence z innymi aplikacjami Cisco oraz rozwiązaniami firm trzecich.
- Dostosowywać funkcjonalności aplikacji Cisco Unified Communications Manager IM and Presence oraz Cisco Jabber do potrzeb użytkowników i organizacji.
- Konfigurować i rozwiązywać problemy związane z pokojami czatu oraz mechanizmami archiwizacji wiadomości.
- Diagnozować i usuwać usterki dotyczące aplikacji Cisco Jabber oraz Cisco Unified Communications Manager IM and Presence.
- Zintegrować aplikację Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM oraz serwerem Cisco Unified Communications Manager IM and Presence.
- Wdrożyć i skonfigurować mechanizmy nagrywania i monitorowania połączeń telefonicznych w środowisku Cisco Collaboration.
Wymagania wstępne
Przed przystąpieniem do szkolenia warto posiadać:
- Podstawową znajomość technologii sieciowych,
- Znajomość podstawowych zasad działania transmisji głosu i wideo w sieciach IP,
- Doświadczenie w pracy z Cisco Unified Communications Manager, w tym znajomość konfiguracji planów numeracyjnych, konfiguracji pojedynczej bramy PSTN oraz trunków SIP.
Program szkolenia
Moduły teoretyczne:
- Integracja systemu Cisco Unity Connection z CUCM
- Konfiguracja i działanie Call Handlers w Cisco Unity Connection
- Diagnostyka i rozwiązywanie problemów z systemem Cisco Unity Connection
- Mechanizm SSO w aplikacjach Cisco Unified Communications
- Integracja platformy Cisco IM and Presence z usługami chmurowymi
- Dostosowywanie funkcji aplikacji Cisco IM and Presence oraz Cisco Jabber
- Archiwizacja wiadomości i zarządzanie pokojami czatu
- Diagnostyka aplikacji Webex App i rozwiązywanie typowych problemów
- Integracja aplikacji Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM
- Wdrażanie mechanizmów nagrywania i monitorowania połączeń
Ćwiczenia praktyczne:
- Integracja i konfiguracja Cisco Unity Connection
- Konfiguracja i testowanie Call Handlers w Unity Connection
- Wdrażanie mechanizmów ochrony przed oszustwami telefonicznymi (Toll Fraud Prevention)
- Diagnozowanie problemów z Call Handlers
- Rozwiązywanie problemów z działaniem Cisco Unity Connection
- Konfiguracja mechanizmu wysokiej dostępności (High Availability) dla IM and Presence
- Wdrażanie aplikacji Cisco Jabber
- Konfiguracja centralnej usługi IM and Presence dla środowiska rozproszonego
- Konfiguracja funkcjonalności serwisowych dla Cisco IM and Presence
- Konfiguracja archiwizacji wiadomości i tworzenie pokoi czatu
- Diagnostyka połączeń z bazą danych w systemie IM and Presence
- Integracja aplikacji Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM
- Wdrażanie mechanizmów nagrywania i monitorowania połączeń z wykorzystaniem funkcji SPAN
- Implementacja funkcji nagrywania i monitorowania połączeń w systemie CUCM
Szkolenie CLICA to świetna okazja, by zdobyć praktyczne umiejętności z zakresu wdrażania, utrzymania oraz integracji aplikacji Cisco Collaboration oraz przygotować się do certyfikacji CCNP Collaboration.