CLICA 1.2

Implementing Cisco Collaboration Applications

Wdrażanie aplikacji Cisco Collaboration

Szkolenie Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA) dostarcza niezbędnej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie konfiguracji i rozwiązywania problemów z aplikacjami Cisco Collaboration, takimi jak Cisco Unity Connection, Cisco Unity Express oraz aplikacje klienckie.

Terminy szkolenia

Aktualnie nie mamy dostępnych terminów dla tego szkolenia. Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

Formularz kontaktowy

Szczegóły szkolenia

Typ: Szkolenie z instruktorem w jęz. polskim

Czas trwania (dni): 5 dni

Instruktor: Jacek Szewczyk CCIE

Cena: 7900 PLN netto

Do certyfikacji: CCNP Collaboration

Podczas szkolenia nauczysz się wdrażać mechanizm Single Sign-On (SSO), integrować systemy wiadomości głosowych i interaktywnych systemów zapowiedzi IVR (Interactive Voice Response), a także konfigurować funkcjonalności Cisco IM and Presence oraz aplikacji Cisco Jabber.

Szkolenie przygotowuje do egzaminu 300-810 CLICA, który jest jednym z egzaminów do wyboru na drodze do certyfikacji CCNP Collaboration.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Dzięki temu szkoleniu:

  • Nauczysz się wdrażać i diagnozować systemy poczty głosowej oraz interaktywne systemy IVR przy użyciu Cisco Unity Connection i Cisco Unity Express.
  • Poznasz zasady działania mechanizmu SSO i nauczysz się integrować go z aplikacjami Cisco Unified Communications.
  • Dowiesz się, jak dostosowywać funkcje aplikacji Cisco Jabber i Cisco IM and Presence oraz jak integrować je z aplikacjami Cisco i firm trzecich.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie archiwizacji wiadomości, zarządzania pokojami czatu oraz rozwiązywania problemów z bazami danych systemu IM and Presence.
  • Opanujesz proces integracji Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM i usługą IM and Presence oraz nauczysz się konfigurować mechanizmy nagrywania i monitorowania połączeń.
  • Zdobędziesz 40 punktów Continuing Education (CE), które możesz wykorzystać do odnowienia dowolnego ważnego certyfikatu Cisco.

Dla kogo?

Szkolenie jest skierowane do specjalistów zajmujących się administracją, wdrażaniem i utrzymaniem aplikacji Cisco Collaboration, w tym:

  • inżynierów rozwiązań Collaboration
  • administratorów rozwiązań Collaboration

Cele szkolenia

Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafić:

  • Skonfigurować integrację Cisco Unity Connection z systemem Cisco Unified Communications Manager (CUCM).
  • Wdrożyć, konfigurować i diagnozować Call Handlers w Cisco Unity Connection.
  • Skonfigurować i rozwiązywać problemy z systemem Cisco Unity Express.
  • Opisać działanie mechanizmu Single Sign-On (SSO) oraz jego integrację z aplikacjami Cisco Unified Communications.
  • Przedstawić proces integracji aplikacji Cisco Jabber i Cisco Unified Communications Manager IM and Presence z innymi aplikacjami Cisco oraz rozwiązaniami firm trzecich.
  • Dostosowywać funkcjonalności aplikacji Cisco Unified Communications Manager IM and Presence oraz Cisco Jabber do potrzeb użytkowników i organizacji.
  • Konfigurować i rozwiązywać problemy związane z pokojami czatu oraz mechanizmami archiwizacji wiadomości.
  • Diagnozować i usuwać usterki dotyczące aplikacji Cisco Jabber oraz Cisco Unified Communications Manager IM and Presence.
  • Zintegrować aplikację Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM oraz serwerem Cisco Unified Communications Manager IM and Presence.
  • Wdrożyć i skonfigurować mechanizmy nagrywania i monitorowania połączeń telefonicznych w środowisku Cisco Collaboration.

Wymagania wstępne

Przed przystąpieniem do szkolenia warto posiadać:

  • Podstawową znajomość technologii sieciowych,
  • Znajomość podstawowych zasad działania transmisji głosu i wideo w sieciach IP,
  • Doświadczenie w pracy z Cisco Unified Communications Manager, w tym znajomość konfiguracji planów numeracyjnych, konfiguracji pojedynczej bramy PSTN oraz trunków SIP.

Program szkolenia

Moduły teoretyczne:

  1. Integracja systemu Cisco Unity Connection z CUCM
  2. Konfiguracja i działanie Call Handlers w Cisco Unity Connection
  3. Diagnostyka i rozwiązywanie problemów z systemem Cisco Unity Connection
  4. Mechanizm SSO w aplikacjach Cisco Unified Communications
  5. Integracja platformy Cisco IM and Presence z usługami chmurowymi
  6. Dostosowywanie funkcji aplikacji Cisco IM and Presence oraz Cisco Jabber
  7. Archiwizacja wiadomości i zarządzanie pokojami czatu
  8. Diagnostyka aplikacji Webex App i rozwiązywanie typowych problemów
  9. Integracja aplikacji Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM
  10. Wdrażanie mechanizmów nagrywania i monitorowania połączeń

Ćwiczenia praktyczne:

  1. Integracja i konfiguracja Cisco Unity Connection
  2. Konfiguracja i testowanie Call Handlers w Unity Connection
  3. Wdrażanie mechanizmów ochrony przed oszustwami telefonicznymi (Toll Fraud Prevention)
  4. Diagnozowanie problemów z Call Handlers
  5. Rozwiązywanie problemów z działaniem Cisco Unity Connection
  6. Konfiguracja mechanizmu wysokiej dostępności (High Availability) dla IM and Presence
  7. Wdrażanie aplikacji Cisco Jabber
  8. Konfiguracja centralnej usługi IM and Presence dla środowiska rozproszonego
  9. Konfiguracja funkcjonalności serwisowych dla Cisco IM and Presence
  10. Konfiguracja archiwizacji wiadomości i tworzenie pokoi czatu
  11. Diagnostyka połączeń z bazą danych w systemie IM and Presence
  12. Integracja aplikacji Cisco Unified Attendant Console Advanced z CUCM
  13. Wdrażanie mechanizmów nagrywania i monitorowania połączeń z wykorzystaniem funkcji SPAN
  14. Implementacja funkcji nagrywania i monitorowania połączeń w systemie CUCM

Szkolenie CLICA to świetna okazja, by zdobyć praktyczne umiejętności z zakresu wdrażania, utrzymania oraz integracji aplikacji Cisco Collaboration oraz przygotować się do certyfikacji CCNP Collaboration.

Zapytaj o szkolenia






    Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

    Skontaktuj się z nami

    Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne? Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?

    Chcesz umówić się na konsultacje? Chcesz umówić się na konsultacje?

    Masz dodatkowe pytania? Masz dodatkowe pytania?






      Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przeczytaj tutaj.

      Grupa Trecom

      „Trecom Spółka Akcyjna” Sp. k.

      ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

      info@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Wrocław Sp. z o.o.

      ul. Wyścigowa 58, 53-012 Wrocław

      wroclaw@trecom.pl +48 71 715 14 70

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Łódź Sp. z o.o.

      ul. Urzędnicza 36, 91-312 Łódź

      lodz@trecom.pl +48 22 483 49 39

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Enterprise Solutions Sp. z o.o.

      ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa

      biuro.enterprise@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      „Trecom Kraków Spółka Akcyjna” Sp. k.

      ul. Zakliki z Mydlnik 16, 30-198 Kraków

      krakow@trecom.pl +48 12 390 71 40

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Nord Sp. z o.o.

      ul. Olimpijska 2, 81-538 Gdynia

      gdansk@trecom.pl +48 22 488 72 00

      Sprawdź jak dojechać

      Trecom Poznań Sp. z o.o.

      ul. Krzemowa 1, Złotniki, 62-002 Suchy Las k. Poznania

      poznan@trecom.pl +48 61 639 61 55

      Sprawdź jak dojechać

      Intertrading Systems Technology Sp. z o.o.

      Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa

      ist@ist.pl +48 22 50 245 50

      Sprawdź jak dojechać